Media terugblik op 2020

Uitzendingen op televisie, radiocommercials, uitingen in bladen en blog artikelen, zijn voorbeelden van uitingen waar de marketingafdeling van Kruizinga.nl zich mee bezig heeft gehouden. In deze blog gaan we terugkijken op dit bijzondere jaar en tonen we een aantal voorbeelden.

Gepubliceerd op 19 november 2020 Laatst gewijzigd 7 maart 2024

2020 is bijna weer voorbij. Ook voor Kruizinga.nl is het afgelopen jaar voorbijgeraasd. Op veel verschillende gebieden is Kruizinga.nl bezig geweest met de ontwikkeling en uitbreiding van het bedrijf. Zo zijn we meer gaan nadenken over hoe wij naar buiten willen treden en welke middelen we hiervoor kunnen inzetten. In deze blog gaan we terugblikken op dit bijzondere jaar.


Waarom focust Kruizinga.nl zich steeds meer op marketing gerelateerde zaken?

Al méér dan 60 jaar levert Kruizinga.nl opslag- en transportmiddelen aan veel diverse ondernemingen en branches. Deze ondernemingen en branches kopen hun goederen steeds vaker via de websites, oftewel de webshop Kruizinga.nl is hun basis voor een succesvol bedrijf.

 

In de afgelopen jaren is digitalisering steeds meer de norm geworden en daarbij is het medialandschap sterk veranderd met de opkomst van sociale media. Sociale media en andere media-uitingen vallen onder de marketingtak. Doordat we ons bewust zijn van de evolutie in het medialandschap, zijn we sinds kort hier nog actiever op aan het inzetten. 

 

Wist je dat we ons marketingafdeling hebben uitgebreid met een content specialist? Sinds juni 2019 is namelijk Iris Pelgrim de marketingafdeling komen versterken.

 

Iris Pelgrim, Content Specialist bij Kruizinga.nl

‘’Door de media op de juiste manier in te zetten, kan je o.a. zorgen voor verhoogde naamsbekendheid, dat je beter wordt gevonden in zoekmachines en dat tegelijkertijd de klanten jou (maar ook jij je klanten) leert kennen. Ons doel is om in 2021 nog veel meer te vertellen op diverse mediakanalen, want we zijn meer dan alléén een leverancier voor opslag- en transportmiddelen!''

 

 


Werkzaamheden van Kruizinga’s marketingafdeling

Bij Kruizinga.nl bestaat de marketingafdeling uit 4 werknemers die begeleid worden door Marketing & Technology Director Henry van der Zande.

 

Henry van der Zande, Marketing & Technology Director bij Kruizinga.nl

‘’De marketingafdeling bij Kruizinga.nl bestaat uit een klein team van jonge en creatieve werknemers. Ik vind het belangrijk om de afdeling niet té groot te maken, zodat we de korte lijnen met elkaar kunnen behouden en snel in kunnen spelen op de marktveranderingen en klantenbehoefte. De marketingafdeling heeft veel diverse werkzaamheden, denk hierbij aan SEA, SEO, uitingen op sociale media, het fotograferen en filmen van producten, nieuwsbrieven creëren, maar ook het plaatsen van producten op de website.’’

 


De basis en voorbeelden van media-uitingen

Begin 2020 zijn er diverse bijeenkomsten geweest met een communicatiebureau om te onderzoeken wat de ‘WHY’ van Kruizinga.nl precies is. Door dit onderzoek hebben we beter voor onszelf in kaart kunnen brengen wie we zijn, wat we doen en hoe we ons willen positioneren in de markt. De ‘WHY’ van Kruizinga.nl is dat we opslag en intern transport van bedrijven telkens beter én duurzamer willen maken, oftewel verrassend, slim en duurzaam. De waarden die hierin centraal staan zijn:

 

Relaties

Betrouwbaarheid

Maatwerk

Circulariteit

 

Het is voor Kruizinga.nl belangrijk om iedere media-uiting aan minstens één van deze waarden te kunnen koppelen. Het afgelopen jaar hebben we diverse mooie marketingprojecten mogen volbrengen. Hieronder zie je een overzicht van voorbeelden van een aantal marketingprojecten:

 

Radio

Afgelopen maart hadden we een radiocommercial gemaakt met onze slogan. Deze commercial was te horen op o.a. Qmusic, radio538, BNR, RadioNL, Veronica, 100%NL, Radio 1, 2, 3FM, 4 en 10. Hebben jullie ons destijds ook gehoord? =) 

 

Week47_blog_6.jpg

Persberichten

Afgelopen jaar zijn we op basis van persberichten, in verschillende bladen terechtgekomen. Zo werden er artikelen over Kruizinga.nl gepubliceerd in Warehouse Totaal en in het Industrie Magazine. Meer plaatsingen is o.a. ons doel voor 2021.

 

blog-week47-BORIS.jpg

RTL How It's Done 

Ook werd er bij ons op locatie, in Wapenveld, uitzendingen gemaakt voor RTL. Denk hierbij aan programma's als Doe Maar Duurzaam en How It's Done. In deze programma's geven wij onze visie over diverse onderwerpen zoals circulariteit en duurzaamheid.

 

blog_week47_doemaarduurzaam.jpg

Blogs

Tot slot wordt er tegenwoordig ook meer gefocust op het schrijven van blogs. Zo delen we bijvoorbeeld verhalen van onze medewerkers, om mensen te laten zien dat Kruizinga.nl véél meer is dan alleen een leverancier van opslag- en transportmiddelen.

 

BLOG-week47-4.jpg

 

 

Nieuwsgierig geworden naar wat wij in 2021 gaan doen? Volg dan onze Facebook waar we dagelijks een promotie of bericht plaatsen, onze LinkedIn voor verhalen van medewerkers of leveranciers of onze Instagram waar je een ander kijkje krijgt op ons divers productaanbod of ons bedrijf!


Dit vindt u misschien ook interessant