Hebben bedrijven extra kosten aan middelen tijdens corona?

14 juli 2020

De meeste bedrijven moeten verschillende maatregelen nemen om aan de eisen van de anderhalve-meter economie te voldoen. Uit onderzoek* is gebleken dat de meeste werknemers in de transport- en logistieke branche goed kunnen inschatten welke maatregelen er zijn genomen, maar hiervan niet de kosten kunnen inschatten.

 

Maatregelen op de werkvloer 

Hoe groter een bedrijf, hoe meer maatregelen en middelen er noodzakelijk zijn om aan de anderhalve-meter-economie te kunnen voldoen. Kleine bedrijven met een team van één tot en met vijf medewerkers geven aan dat zij weinig maatregelen hebben hoeven nemen. De maatregelen die zij hebben moeten nemen hebben vooral betrekking op ‘het ter beschikking stellen van ontsmettingsmiddelen en beschermingsmiddelen’, maar ook bijvoorbeeld op ‘het creëren van eenrichtingsverkeer in het bedrijf’. Grotere bedrijven daarentegen hebben ook maatregelen moeten nemen als ‘kantinebezoek in kleine groepen’ en ‘het werken in ploegen’. Deze verschillende maatregelen hebben een negatief effect op de efficiency van logistieke processen, omdat zowel op de werkvloer als in de planning deze maatregelen extra tijd kosten.

 

Het bekostigen van maatregelen op de werkvloer 

Er zijn verschillende middelen nodig om de maatregelen te kunnen uitvoeren. De top vijf meest ingezette middelen zijn: desinfectiegel, papieren handdoekjes, handschoenen, mondkapjes en afzettape. De kosten die men hiervoor moet maken lopen per bedrijf erg uiteen. Volgens Boris Vildósola Bustos, Managing Director: bij Kruizinga.nl, kan dit te maken hebben met het gegeven dat men druk bezig is met het logistieke proces en met het aanpassen aan de nieuwe situatie en daarom geen tijd hebben om te kijken hoe het bij andere bedrijven gaat.

 

Gemiddeld geeft een bedrijf met meer dan 500 medewerkers €6.500 per maand uit aan deze middelen, terwijl bedrijven van 10 tot 50 medewerkers gemiddeld ruim €400 besteden. Bedrijven zullen zich blijvend aan moeten passen en processen beter moeten inrichten. Op het gebied van opslag- en transportmiddelen kan Kruizinga.nl jouw bedrijf helpen met het opstellen van maatregelen en het vinden van de juiste middelen hiervoor. Zo verkopen wij op dit moment verschillende beschermingsmiddelen en vloermarkeringen. Verder kan je op het gebied van opslag- en transportmiddelen kosten besparen door middelen te huren of gebruikte middelen te kopen. Ook kan je overwegen om overtollig materiaal te vérkopen. Het vrijgekome budget kan dan bijvoorbeeld ingezet worden om de logistieke functie verder te verbeteren. Bovendien word je daarmee als bedrijf duurzamer en flexibeler. Product verkopen? Zie onze opkoop pagina.

 

Mocht je geïnteresseerd zijn in hoe Kruizinga.nl zo duurzaam mogelijk probeert te zijn? Lees dan onze blog: ‘CIRCULEREN DOOR HERGEBRUIK’.

 

*Onderzoek in opdracht van Kruizinga.nl onder 293 werkende Nederlanders die invloed hebben op de inkoop van middelen op het gebied van opslag en/of logistiek én die betrokken zijn bij het inrichten van werkprocessen buiten de kantooromgeving en bij veranderingen die nodig zijn om te kunnen werken in de anderhalve-meter-economie binnen een bedrijf waar opslag van goederen, grondstoffen, onderdelen en/of producten plaatsvindt en/of waar veel goederenbewegingen plaatsvinden.

 

 

Heeft u een korte vraag?

Wij helpen u graag!

Heeft u telefonisch hulp nodig?

Wij staan u graag te woord!


Lees meer..

De voordelen van gebruikte producten

7 juli 2022

Lees het volledige bericht

Kruizinga.nl voorkeursleverancier van Xenos

5 juli 2022

Lees het volledige bericht

Hoe werkt circulariteit?

24 mei 2022

Lees het volledige bericht