Haal het maximale uit de feestdagen!

De feestdagen komen er weer aan en dat betekent dat mensen zichzelf of anderen vaak iets leuks gunnen. Het is verstandig om als bedrijf hierop in te spelen. In deze blog lees je alles over hoe je als bedrijf het maximale uit de feestdagen kan halen.

Gepubliceerd op 3 december 2020 Laatst gewijzigd 7 maart 2024

Het is begin december. Men krijgt het spontaan koud wanneer hij of zij naar buiten kijkt. Toch zorgen de feestelijke dagen bij de meeste mensen voor een warm gevoel. Zo willen mensen een ander in het zonnetje zetten met mooie woorden of fantastische cadeaus. Het is belangrijk dat bedrijven zich goed voorbereiden op deze drukke feestdagen, maar hoe kan je dat het beste doen? In deze blog delen we een aantal tips met je!

 

Tip 1: Beheer je voorraad

Bedrijven die zich bezighouden met de verkoop van producten, zullen ter voorbereiding op de feestdagen overzicht moeten hebben in hun voorraad. Met een kassasysteem, met een spreadsheetprogramma of door handmatig te tellen kan je in de gaten houden wat je op voorraad hebt en hoeveel je eventueel bij moet bestellen.

 

Zo kan je bijvoorbeeld de statistieken van afgelopen jaren bekijken of online trends in de gaten houden om op deze manier in te schatten welke producten gekocht zullen worden. Verder moet je ook rekening houden met de hoeveelheid verpakkingsmateriaal om de producten op te sturen. Als er meer producten gekocht zullen worden, zullen er ook meer producten verpakt en ingepakt moeten worden.

 

 

Tip 2: Zorg voor genoeg personeel

Wanneer er meer producten verkocht worden, zal het belangrijk zijn dat je meer bezetting hebt op zowel het kantoor als in het magazijn. Verkopers of de customer service zullen mensen te woord moeten staan voor productvragen. Daarnaast zullen magazijnmedewerkers meer goederen moeten inpakken of orderpicken. 

 

In deze bijzondere periode, waarin COVID-19 de hoofdrol speelt, is het lastiger om meer mensen op locatie te laten werken. Dit kan je oplossen door bijvoorbeeld personeel in verschillende shiften te laten werken en door duidelijke regels op te stellen.

 

Tip 3: Focus op marketing

Voor sommige ondernemers is het vanzelfsprekend dat het rondom de feestdagen drukker is dan normaal. Toch is dat tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend als dat het lijkt. Zo zijn er meer concurrenten dan anders. Het is daarom belangrijk dat jij met je bedrijf je onderscheidt van anderen.

 

Dit kan je bijvoorbeeld doen door je meer te focussen op de marketing. Denk hierbij aan feestdagen deals waarbij men korting kan krijgen op hun aankoop of op combinatiesets. Door goede acties en aanbiedingen te verzinnen en deze te promoten, kan je potentiële nieuwe klanten aantrekken.

 

Tip 4: Richt je magazijn zo overzichtelijk mogelijk in

Werknemers kunnen efficiënter werken wanneer zij een overzichtelijke en opgeruimde werkomgeving hebben. Zo kan je op verschillende manieren overzicht creëren in jouw magazijn. Door stellingen, vloermarkering of bakken te gebruiken, weten jouw werknemers snel op welke plek zij producten kunnen vinden.

 

Efficiënte ruimtevulling met stellingmateriaal. Met stellingen kan je goederen in de hoogte opslaan. Door goederen op een vaste plek te zetten, weten werknemers waar zij deze kunnen vinden. Na een tijd zullen zij het magazijn uit hun hoofd kennen, waardoor ze gemakkelijk en sneller zullen orderpicken.

 

Overzichtelijke orderpicklocaties en werkomgeving. Met vloermarkering kan je aangeven waar bepaalde stellingen of goederen zich bevinden in de omgeving. Zo verkopen we bij Kruizinga.nl bijvoorbeeld identificatie labels. Dit zijn stickers voor op de grond die letters hebben.

 

Overzichtelijke opslag- en transport met stapelbakken. Door bakken te gebruiken in het magazijn, kan je ook kleine goederen overzichtelijk opslaan. De bakken kan je labels geven, waardoor medewerkers wederom weten wat er in de bakken zit.

 

Snel orders picken met etagewagens. Om snel order te picken is een etagewagen onmisbaar! 

 

Wist je dat we naast ons nieuw productassortiment opslag- en transportmiddelen, deze ook gebruikt of zelfs tijdelijk verhuren! Zo is er altijd wel een juiste oplossing. Tegen de juiste prijs/kwaliteit verhouding! Heb je hulp nodig, wat voor jouw het schikte materiaal is? Neem dan contact op met een van onze productspecialisten. We zijn we telefonisch bereikbaarop 088 533 15 55, per e-mail; info@kruizinga.nl, klik hier om het contactformulier in te vullen of stel een vraag via de Chat of Whatsapp +31612815655.


Dit vindt u misschien ook interessant