Kruizinga en Gorilla Wear

Gorilla Wear, een wereldwijd bodybuilding- en fitnesslifestylemerk. Met al jarenlange ervaring binnen deze industrie, is het van belang dat alle processen zo efficiënt mogelijk verlopen. Logistiek speelt hierin een belangrijke rol, maar hoe verloopt dit logistieke precies bij Gorilla Wear? Om deze vraag te kunnen beantwoorden, legden we een kort interview af met Twan van Essen, werkzaam bij Gorilla Wear.

Gepubliceerd op 22 oktober 2020 Laatst gewijzigd 17 april 2024

In iedere sector komt wel een logistiek proces voor. Zo kan je in een verzorgingstehuis tafelwagens terugvinden die ondersteuning bieden tijdens het rondbrengen van maaltijden. Een ander voorbeeld is dat sportclubs zich bezig moeten houden met het efficiënt en veilig opslaan van materiaal. In deze blog nemen we een kijkje achter de schermen bij Gorilla Wear en hun logistieke processen. Hiervoor is een interview afgelegd met Twan van Essen, werkzaam bij Gorilla Wear.


Over Gorilla Wear

Gorilla Wear is in 1982 opgericht en van oorsprong een Amerikaans bedrijf. Het merk houdt zich bezig met alles omtrent bodybuilding- en fitnesslifestyle. ‘’Onze sportkleding en -accessoires worden vertrouwd door helden van vroeger en kampioenen van nu, binnen de vecht- en krachtsport’’, aldus Twan van Essen.

 

Naast dat het bedrijf zich focust op kleding, vinden ze het vooral belangrijk om een community te bouwen. Zo proberen zij met hun platform men te inspireren om hun persoonlijke doelen omtrent sport te behalen. Sociale media speelt hier een belangrijke rol in. Middels het delen van bijvoorbeeld live interviews en het delen van verhalen, wordt er contact onderhouden tussen Gorilla Wear en atleten(liefhebbers).

 

De hashtag #TEAMGORILLAWEAR is in Amerika opgericht voor een kernteam van kampioenen in de belangrijkste vechtsportbanden en in de wereld van krachtsport. Tegenwoordig gaat de hashtag de hele wereld over en verovert het de gehele fitness community. Zo zegt Twan van Essen: ‘laten we de atleet in iedereen wakker maken!’


Het logistieke proces van Gorilla Wear

Bij Gorilla Wear zijn er drie verschillende processen op te noemen met betrekking tot producten.

 

Binnenkomst van goederen

Het eerste proces heeft te maken met de binnenkomst van goederen. De binnenkomende goederenstroom kunnen producten zijn die worden geleverd of geretourneerd worden. Ingekochte goederen komen bij ons binnen in zeecontainers. Retourproducten daarentegen komen binnen in rolcontainers.

 

Interne goederenstroom

Bij het tweede proces gaat het om de interne goederenstroom. Je kan dan denken aan goederen die verplaatst worden van ‘bulk’ voorraad naar de ‘grijp’ voorraad. Wanneer er dan bestellingen geplaatst worden, kunnen orderpickers deze bestellingen overzichtelijk en snel picken. De ‘grijpvoorraad’ hebben we recentelijk overzichtelijker gemaakt door dozen in te wisselen voor stapelbare bakken. 

 

Uitgaande goederenstroom

Tot slot heeft het laatste proces te maken met de uitgaande goederenstroom. De uitgaande goederenstroom kan in tweeën worden verdeeld, namelijk de stroom B2C (business to consumer) of de stroom B2B (business to business). Bij de B2C stroom gaat het vaak om kleinere orders, waardoor de producten in kleinere doosjes of verzendzakken worden verpakt en worden verstuurd naar consumenten verspreid over de hele wereld. Bij de B2B stroom gaat het om distributeurs die bijvoorbeeld inkopen doen om hun website of retailers te bevoorraden. Het gaat hier vaak om grote bestellingen, waardoor de goederen verzonden worden op pallets naar hen.

 

Vóór de herinrichting van het magazijn

Magazijn van Gorilla Wear before

 

Na de herinrichting van het magazijn

Gorilla Wear Magazijn after

 


Een (sportieve) toekomst voor iedereen!

De afgelopen periode hebben de meeste bedrijven het erg zwaar gehad wegens de coronacrisis. ‘’Bij Gorilla Wear vonden we het allerbelangrijkste om negativiteit om te zetten naar positiviteit door bezig te blijven met innovatie’’, aldus Twan van Essen. ‘’Innovatie heeft ervoor gezorgd dat er nieuwe samenwerkingen en structuren zijn ontstaan. Maar uiteraard voorzien we nog iedere dag #TEAMGORILLAWEAR met motiverende en inspirerende content waarbij men persoonlijke doelstellingen kan blijven behalen’’.

 

- Ben jij nieuwsgierig geworden naar hoe Kruizinga een bijdrage kan leveren aan jouw logistieke proces? Bel dan naar: 088 533 15 55

- Wil jij ook graag je verhaal delen omtrent logistiek of opslag- en transportmiddelen? Neem dan contact op met: marketing@kruizinga.nl 

 

 

 


Dit vindt u misschien ook interessant