Kruizinga.nl vertelt over de 1,5 meter samenleving

Wanneer al jouw werknemers onverwachts thuis komen te zitten, moet je als bedrijf goed kunnen schakelen. Eerder schreven we een blog over hoe je jouw bedrijf kan voorbereiden op de 1,5 metersamenleving. Nu heerst de vraag: hoe doen wij dat bij Kruizinga.nl eigenlijk?

Gepubliceerd op 7 juli 2020 Laatst gewijzigd 7 maart 2024

 

De intrede van maatregelen tegen COVID-19 

Als medewerkers van Kruizinga.nl bevinden wij ons veel in het magazijn en het kantoorgebouw. In maart gaf de overheid aan dat het verstandig was om thuis te werken. Ook wij hielden ons aan dit advies. Om bedrijven en particulieren goed van dienst te kunnen blijven zijn, besloten we als bedrijf om positief te blijven en in te spelen op wat mogelijk was. Hiervoor keken we per individu naar de mogelijkheden. 

 

Over het algemeen werkten magazijnmedewerkers tijdens de Nederlandse 'lockdown' door in het magazijn. Zij zijn immers de kracht van het bedrijf. Zo hebben zij goede inzichten in waar de markt om vraagt en wat Kruizinga.nl de markt te bieden heeft. Om medewerkers in deze periode in het magazijn te kunnen laten werken, werd er als regel gehanteerd dat zij minimaal 1.5 meter afstand moesten bewaren van elkaar. Daarnaast werden gebruikte machines en apparatuur, zoals een heftruck of handscanners, schoongemaakt. Ook werd er van hen verwacht dat zij voldoende hun handen wasten om de goede hygiëne te behouden. Kruizinga.nl stelde hiervoor beschermingsmiddelen en desinfectiemiddelen beschikbaar. Aan het einde van de dag werden de ruimtes nogmaals schoongemaakt om zo de gezondheid van deze medewerkers te kunnen beschermen tegen het coronavirus.

 

Naast magazijnmedewerkers heeft Kruizinga.nl ook ongeveer 30 personeelsleden op kantoor werken. Het kantoor bestaat uit verschillende ruimtes voor verschillende takken binnen het bedrijf. Zo zitten bijvoorbeeld medewerkers van ‘verkoop’ in één ruimte bij elkaar. De communicatie kan hierdoor snel en direct verlopen, wat resulteert in een positieve sfeer. Als bedrijf zijn wij verantwoordelijk voor het bieden van een gezonde en veilige werkomgeving. In de eerste periode van deze crisis werd er daarom voor gekozen om medewerkers, die zich normaliter op kantoor bevinden, vanuit huis te laten werken.

 

Toch merkten we al snel dat de goede sfeer op het kantoor werd gemist door werknemers en daarom werden ‘kantoor shifts’ geïntroduceerd. Zo spraken we intern af dat er afwisselend thuis en op kantoor werd gewerkt. Dit verliep goed. Al met al kan er daarom gesteld worden dat de coronacrisis ons heeft doen inzien dat Kruizinga.nl een hecht team heeft, waar werknemers op elkaar letten. 

 

Inspelen op marktbehoefte 

De afgelopen weken kunnen gezien worden als rollercoaster. Als Kruizinga.nl wisten we niet in hoeverre we een marktverandering konden verwachten. Om aan de vraagbehoefte van de markt te kunnen voldoen, besloten we om beschermingsmiddelen aan het assortiment toe te voegen. Zo heeft de consument de mogelijkheid om bijvoorbeeld gezichtsbescherming, vloermarkering en afschermingsfolie aan te schaffen bij Kruizinga.nl. Naast dat de markt vroeg om beschermingsmiddelen, zagen we ook dat een marktbeweging van zakelijk naar particulier binnen de branche. Wellicht dat particulieren tijdens het thuiswerken de kans kregen om ruimtes te organiseren en te herzien. Als onlinespeler konden wij voordeel halen uit het feit dat er door de overheid werd geadviseerd om thuis te blijven.

 

Trots mogen wij als Kruizinga.nl zeggen dat de coronacrisis ons heeft doen inzien dat kenmerken als positiviteit, flexibiliteit en veerkracht ons door alles heen zal slepen!

 

 

Heeft u een korte vraag?

Wij helpen u graag!

Heeft u telefonisch hulp nodig?

Wij staan u graag te woord!